چگونه مراکز تولیدکننده صنعتی را پیدا کنیم؟

دسترسی به لیست تولید کنندگان صنعتی

دسترسی به لیست مراکز صنعتی تولید کننده و اطلاعات تماس تولید کنندگان قطعات صنعتی، مدیران و برنامه‌ریزان را قادر می‌سازد با ارزیابی و مقایسه تولید کنندگان مختلف راحت‌تر برای تامین قطعات و تجهیزات صنعتی مورد نیاز خود برنامه‌ریزی کنند.تامین قطعات صنعتی، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات یک ضرورت اساسی در تضمین عملکرد منظم و بازدهی کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی محسوب می‌شود.  شیوه‌های متعددی برای آشنایی با مراکز صنعتی تولید کننده قطعه و دستگاه‌ها و تجهیز‌آلات وجود دارند که هر یک مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند. سامانه جامع صنعتی شمستا با برقراری ارتباط دوسویه میان متقاضیان بومی‌سازی قطعات صنعتی و مراکز صنعتی تولید کننده دستگاه و قطعات، یکی از کارآمدترین شیوه‌ها برای یافتن مراکز صنعتی تولید کننده محسوب می‌شود.

لیست شرکت ها و مراکز صنعتی

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

1- مراکز صنعتی تولید کننده را ازکجا بیابیم؟

2- لیست مراکز صنعتی تولید کننده چه اهمیتی دارد؟

3- مراکز و شرکت های تولید کننده به چند دسته تقسیم میشوند؟

4- روش های پیدا کردن مراکز  و شرکت های تولید کننده چگونه است؟

5- سامانه جامع صنعتی شمستا چگونه می تواند به فرایند یافتن مراکز تولید کننده کمک کند؟

6-  سامانه شمستا نسبت به سایر مراکز ارائه دهنده اطلاعات تولید کنندگان چه مزیتی دارد؟

مراکز صنعتی تولید کننده را از کجا پیدا کنیم؟

واحدهای صنعتی اغلب برای تأمین قطعات اولیه مورد نیاز، تجهیزات و دستگاه‌ها به یکدیگر وابسته‌اند. محصولات یک مجموعه صنعتی بخش مهمی از اقلام مورد نیاز واحد صنعتی دیگری را تشکیل می‌دهند. این موضوع سبب می‌شود هماهنگی و ارتباط مؤثر میان واحدهای صنعتی، نقش پررنگی در ارتقای کلی فرآیندهای صنعتی در یک کشور یا منطقه بازی کند.بانک های اطاعاتی زیادی توسط سامانه های مختلف ارائه می شود. آنچه در خصوص این بانک های اطلاعاتی دارای اهمیت می باشد اعتبار و به روز بودن آن ها است و باید این اطلاعات تولیدکنندگان از مراکزی تهیه شود که در ارتباط با صنایع و تولید کنندگان سراسر کشور در ارتباط باشد و علاوه برلیست شماره و آدرس تولیدکنندگان ، شامل خدماتی که این شرکت ها انجام می دهند نیز باشد.

بانک اطلاعات صنعتی شمستا جامع ترین و معتبرترین بانک اطلاعات در صنعت کشور می باشد.

لیست مراکز صنعتی تولید کننده چه اهمیتی دارد؟

 لیست مراکز تولید کننده صنعتی

هر واحد صنعتی در درجه اول نیازمند شناخت کافی از تامین کننده‌ها و تولید کنندگان قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود است. تامین بی‌وقفه قطعات صنعتی، قطعات یدکی، دستگاه‌ها و خدمات مربوط به تعمیر و نگهداری تجهیزات از ملزومات کلیدی برای عملکرد بهینه یک کارخانه و مجموعه صنعتی محسوب می‌شود. آشنایی کامل با تامین کنندگان فعال در حوزه مورد نظر، به مجموعه‌ها اجازه می‌دهد بتوانند بهترین خدمات را در اسرع وقت و با مناسب‌ترین هزینه دریافت کنند.

به طور متقابل، مراکز صنعتی تولید کننده قطعه و دستگاه، به استراتژی‌های موثر بازاریابی جهت معرفی محصولات و خدمات خود به سایر مجموعه‌ها و مشتریان بالقوه خود نیاز دارند. بدون بازاریابی و برندینگ موفق بهترین مجموعه‌ها علی‌رغم محصولات باکیفیت، در عرضه خدمات و محصولات خود به مشتریان ناکام خواهند ماند و ای بسا این فرآیند در نهایت به شکست و تعطیلی واحد منجر شود.

دسترسی به لیست مراکز صنعتی تولید کننده دستگاه و قطعات صنعتی، راه حلی است که هم واحدهای صنعتی و کارخانه‌های متقاضی قطعات و تجهیزات صنعتی و هم تولید کنندگان دستگاه‌ها و قطعات به آن نیاز دارند.

انواع مراکز صنعتی تولید کننده کدام‌ها هستند؟

واحدهای صنعتی برای عملکرد روان و بی‌نقص، در کنار بهره‌گیری از شیوه‌های مدیریتی کارآمد و نیروی انسانی متخصص، نیازمند تامین لوازم مورد نیاز و تجهیزات از مراکز صنعتی تولید کننده معتبر هستند. تداوم و انضباط تولید کنندگان در عرضه قطعات صنعتی، تجهیزات و خدمات نقش کلیدی در بهینه‌سازی فرآیندهای صنعتی خواهد داشت. مراکز صنعتی تولید کننده را می‌توان به سه گروه کلی قطعات، دستگاه‌ها و خدمات دسته‌بندی کرد.

  • مراکز صنعتی تولید کننده قطعه

قطعات صنعتی را می‌توان به مثابه واژگان کلیدی دنیای صنعت به حساب آورد. بدون دسترسی به قطعات کلیدی و بنیادی، فرآیند تولیدات صنعتی بسیار آهسته و غیربهینه صورت خواهد گرفت. کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی،‌ برای تامین قطعات کوچک و پیچیده مورد نیازشان به تولید کنندگانی نیاز دارند که به خوبی با زبان صنعت آشنا باشند و بتوانند قطعه مورد نیاز را با حداکثر ظرافت طراحی، با بهترین کیفیت اجرا و با بالاترین سرعت عرضه کنند.

  • مراکز صنعتی تولید کننده دستگاه

تجهیزات و ماشین‌آلات قلب تپنده هر واحد صنعتی محسوب می‌شوند و به واژه صنعت معنا می‌دهند. سرمایه‌گذاری بر روی ماشین‌آلات با راندمان بالا با افزایش بازدهی تولیدات سود مجموعه در طولانی مدت را افزایش می‌دهد. با توجه به سرعت رشد و تحول فناوری تولید ماشین‌آلات صنعتی، آشنایی با مراکز صنعتی تولید کننده دستگاه ها و تجهیزات صنعتی را می‌توان یکی از اقدامات اولیه اساسی برای یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه به حساب آورد.

  • مراکز عرضه خدمات صنعتی

تجهیزات صنعتی به صورت مداوم نیازمند نگهداری، بازبینی، تعمیر و جایگزینی قطعات کارکردی هستند. چنین اقداماتی با بالا نگه داشتن راندمان تجهیزات، پیشگیری از فرسودگی دستگاه‌ها، افزایش طول عمر و جلوگیری از آسیب دیدگی نیروی انسانی در اثر کار با تجهیزات فرسوده به رشد اقتصادی کارخانه در طولانی مدت کمک می‌کنند. همچون مراکز تولید کننده قطعات و دستگاه‌ها، بهره‌گیری از بهترین خدمات صنعتی نیز مستلزم آشنایی کامل با اشخاص و گروه‌های فعال در این حوزه است.

روش‌های پیدا کردن مراکز صنعتی تولید کننده

کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی به استراتژی‌های کارآمدی برای شناخت و برقراری ارتباط با مراکز صنعتی تولید کننده قطعه و دستگاه نیاز دارند. آشنایی با روش‌های متعددی که تولید کنندگان صنعتی برای معرفی محصولات و خدمات خود بهره می‌گیرند، می‌تواند در انتخاب استراتژی برای پیدا کردن مراکز صنعتی تولید کننده کمک کننده باشد.

  • شهرت و اعتبار منطقه‌ای

قدیمی‌ترین روش برای پیدا کردن تولید کنندگان قطعات و تجهیزات صنعتی، مراجعه به تولید کنندگان مشهور و شناخته شده در سطح منطقه است. در دهه‌های گذشته با توجه به متمرکز بودن صنایع و محدود بودن ابزارهای ارتباط جمعی و متدهای نوین بازاریابی، این روش می‌توانست شیوه موثری برای برقراری ارتباط با تولید کنندگان محسوب شود.

در حال حاضر با گستردگی صنایع، رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ، آشنایی با تک تک تولید کنندگان فعال حتی در ابعاد منطقه‌ای به سادگی امکان‌پذیر نیست. اتکا به یک تأمین کننده به صرف شناخت از آنان، می‌تواند شما را از خدمات و محصولات باکیفیت تعداد زیادی از رقبا که از وجود آنها بی‌خبر هستید محروم کند.

  • لیست مراکز صنعتی تولید کننده

یکی دیگر از اقدامات رایج، تهیه و انتشار لیست مراکز صنعتی تولید کننده توسط اصناف، گروه‌ها و تشکیلات مختلف است. در سال‌های اخیر همچنین برخی از وب‌سایت‌ها و سامانه‌ها با انتشار اطلاعات تماس مراکز صنعتی تولید کننده، دسترسی کارخانه‌ها و تولید کنندگان به فهرست کامل مراکز صنعتی تولید کننده را بسیار ساده کرده‌اند.

مزیت این روش، کامل بودن نسبی لیست‌های منتشر شده و دسترسی آسان به اطلاعات تماس تولید کنندگان است. محدودیت بزرگ این روش عدم امکان ارزیابی تولید کنندگان مختلف است. تمامی تولید کنندگان معرفی شده در فهرست ارزش خبری یکسانی دارند و تنها راه برای گزینش، تماس با هر یک از اسامی معرفی شده به صورت مجزا است.

  • تبلیغات رسانه‌ای

تبلیغات به شیوه‌های مختلف از جمله مطبوعات، رسانه‌های ارتباط جمعی همچون تلویزیون، بیلبوردها و نشانه‌های شهری روش متداول دیگری در معرفی انواع کسب و کارهای صنعتی و آشنایی با تولید کنندگان قطعات و دستگاه‌های صنعتی محسوب می‌شود.

در این روش، احتمال آشنایی با کسب‌وکارها و تولید کنندگان جدید بسیار بیشتر از شیوه‌های سنتی است. با این حال، سرمایه مورد نیاز جهت تبلیغات می‌تواند به مانعی برای معرفی بسیاری از مراکز صنعتی تولید کننده تبدیل شود و این به معنی عدم اطلاع کامل از تمامی مراکز صنعتی تولید کننده قطعه و دستگاه‌هاست. ممکن است یک کارگاه کوچک که تنها بر روی تولید چند قطعه کلیدی متمرکز است، در برآورده کردن نیازهای شما عملکرد بهتری نسبت به یک تولید کننده مشهور داشته باشد.

  • بازاریابی آنلاین و شبکه‌های اجتماعی

در سال‌های اخیر، با گسترش فعالیت مجازی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از کسب‌وکارها از فرصت نسبتا برابر برای معرفی کالاها و خدمات خود در سطح کشور برخوردار شده‌اند. این موضوع، دست کارخانه‌ها و تولید کنندگان را برای پیدا کردن تولید کنندگان قطعات مورد نیاز خود تا حد زیادی باز می‌گذارد و شما می‌توانید با صرف اندکی زمان برای جستجو در فضای مجازی، به اطلاعات ارزنده‌ای دست پیدا کنید.

با این حال، این شیوه نیز دارای محدودیت‌هایی است. اولین مورد آنکه معیار مشخصی برای اعتبارسنجی مطالب درج شده در وب‌سایت یا حساب شبکه‌های اجتماعی یک مجموعه وجود ندارد. ضمن آنکه همچنان تولید کنندگان کلان و مشهور حضور پررنگ‌تری در این عرصه دارند و ممکن است از تولید کنندگان کوچک‌تر با نوآوری بیشتر و کیفیت بهتر محصولات غافل شوید.

سامانه جامع صنعتی شمستا و یافتن مراکز تولید کننده

 یافتن شرکت های تولید کننده

با در نظر گرفتن محدودیت‌های شیوه‌های موجود برای یافتن تولید کنندگان صنعتی، پرتال جامع صنعتی شمستا به منظور رفع این موانع و برقراری ارتباط دوسویه میان صاحبان صنایع مختلف راه‌اندازی شده است. از جمله مزایای این سامانه نسبت به سایر شیوه‌های رایج جستجوی مراکز صنعتی تولید کننده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتباط دوسویه

در سامانه جامع صنعتی شمستا، امکان عضویت هم برای متقاضیان و هم عرضه کنندگان خدمات و محصولات صنعتی وجود دارد. کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی متقاضی می‌توانند درخواست‌های خود برای قطعات مورد نیاز جهت بومی‌سازی و سایر خدمات در قسمت نمایشگاه آنلاین بومی سازی ثبت کنند. از سویی دیگر افراد متخصص و مراکز صنعتی تولید کننده قطعه و دستگاه‌ها  محصولات و خدمات خود را می تواند در نمایشگاه آنلاین صنعتگران و خدمات صنعتی به سایرین معرفی کنند حاصل این ارتباط دوسویه، فراهم شدن بالاترین سطح دسترسی به اطلاعات برای هر دو طرف در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهد بود.سامانه صنعتی شمستا به عنوان بانک اطلاعات صنعت ایران شرایطی را فراهم نموده است که بتوان به کاملترین لیست مراکز و شرکتهای تولید کننده سراسر کشور دسترسی داشت و از آنجایی که این لیست به طور مرتب به روزرسانی می شود اطلاعات معتبرتری نسبت به سایرین در اختیار صنعتگران قرار می دهد.

  • فعالیت تخصصی

فعالیت تخصصی سامانه در کنار فراهم ساختن فرصت‌های برابر برای دیده شدن تولید کنندگان کوچک و بزرگ، بالا رفتن ارزش اعتبارسنجی محتوای درج شده توسط تولید کنندگان را نیز در بر دارد. بر خلاف حساب‌های شبکه‌های اجتماعی، بازدید کنندگان از نمایشگاه‌های مجازی (آنلاین) این پورتال به اسامی و مشخصات حقیقی، عینی و معتبر دسترسی خواهند داشت که از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری می‌کند.

مزیت این سامانه نسبت به سایر وب‌سایت‌ها، پورتال‌ها و لیست مراکز صنعتی تولید کننده که توسط اصناف و گروه‌های مختلف منتشر می‌شود، دسترسی به خلاصه‌ای از خدمات و محصولات تولید کنندگان در کنار معرفی کلی آنهاست. بنابراین، علاوه بر در اختیار داشتن اطلاعات تماس مراکز صنعتی تولید کننده، امکان گزینش بر اساس تناسب فعالیت‌ها با خدمات مورد نیاز وجود خواهد داشت.

سوالات متداول

1- چگونه می توان به مراکز و شرکت های تولید کننده دسترسی داشت؟

 - برای دسترسی به لیست تولید کنندگان می توان از بانک های اطلاعاتی در این زمینه استفاده کرد. شمستا به عنوان معتبرترین بانک اطلاعات صنایع می تواند لیستی از این شرکت ها را در اختیار نیازمندان قرار دهد.

2-چرا در اختیار داشتن لیست تولید کنندگان اهمیت زیادی دارد؟

 - برای دریافت بهترین خدمات از معتبرترین تولید کنندگان در سطح کشور