سخنرانی دکتر مسلمان یزدی در جلسه چالش های بومی سازی در پالایشگاه شازند اراک

حضور و سخنرانی دکتر مسلمان یزدی در جمع مدیران ارشد پالایشگاه نفت شازند اراک

سخنرانی در شازند اراک

 

بدون شک ساخت داخل یا بومی سازی برای مراکز صنعتی باید همراه با آموزشهایی برای مدیران آن مجموعه ها باشد در غیر اینصورت مثل بسیاری از مراسمها و رویدادهای کنونی نمایشی بیش نخواهد بود و می تواند ضربه سنگینی به فرهنگ ساخت داخل و خودکفایی بزند همچنانکه تا حدی متاسفانه این اتفاق افتاده است.

 لذا با توجه به اهمیت موضوع بومی سازی در کشور و وجود چالشها و مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد، دکتر حسنعلی مسلمان یزدی بعنوان بنیانگذار سامانه شمستا و یکی از فعالان این عرصه در چند ماه گذشته چندین جلسه با مسئولان بومی سازی بعضی مراکز مهم و صنعتی کشور داشته اند.

شایان ذکر است ایشان برای اولین بار یکی از دوره های آموزشی مدیران صنعت در خصوص "چالشها و راهکارها در ساخت داخل قطعات مورد نیاز صنعت" را برای مدیران پالایشگاه نفت اراک طراحی و اجرا کرده و بسیاری از مشکلاتی که در چند سال اخیر در صنایع مختلف کشور از نزدیک شاهد و با آنها روبرو بوده اند را مطرح و به ارائه راههای برون رفت صنایع از آنها پرداختند.

امید است جامعه صنعتی کشور ما به سطحی از رشد برسد که چنین نیازهایی شناسایی شده و تلاش برای همسویی با تکنولوژی و یافتن راه حل های موثر در این زمینه در دستور کار و برنامه های مدیران زیربط قرا گیرد و تا حصول نتیجه که همانا خودکفایی و پیشرفت صنعت کشور است ادامه یابد.

مشاهده تصاویر بیشتر این جلسه در گالری شمستا