چالش های کرونا برای کودکان کاهش می یابد

کرونا و کودکان

رفع چالش‌های فراروی کودکان و نوجوانان با موضوع کووید-19 موضوعی است که به شکل‌گیری یک همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ایران منجر شد.

عوارض روانی بیماری کرونا به واسطه استفاده گسترده از شبکه‌های مجازی جلوتر از خود بیماری در جامعه رخنه کرد. خانواده‌ها و کودکانی که با ترس از این بیماری روزگار می‌گذرانند و مخابره هر روز اخبار بی‌پایه و اساس بر این نگرانی‌ها می‌افزاید. بنابراین سالم‌سازی فضای ملتهب جامعه برای اقشار مختلف یک ضرورت است.

جایزه ملی راه‌کارهای نوآورانه برای رفع چالش‌های فراروی کودکان و نوجوانان با موضوع کووید- 19 هم با هدف توسعه راه‌کارهای خلاقانه در زمینه‌های آموزش، تغذیه، بهداشت، سلامت جسمی و روحی، حمایت از کودکان، اقتصاد و محیط‌زیست، فرهنگ، تفریح و ورزش برگزار می‌شود.

«فراهم کردن بسترهای قابل دسترس و فراگیر آموزش مجازی»، « طراحی سیستم‌های بهداشتی دیجیتال»، «حمایت از کودکان در برابر آزار و اذیت در فضای مجازی»، «ارائه راه‌کارهای مهارتی برای نوجوانان»، « تلنگرهای نوآورانه»، «نوآوری‌های مقرون به صرفه و اجتماعی» و سایر راه‌کارها با به‌کارگیری فناوری‌های پایه و نوظهور از جمله راه‌هایی است که در این جایزه ملی بررسی خواهد شد.

شرکت در این رویداد فناورانه تا 30 مهرماه امسال تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این جایزه ملی راه‌کارهای فناورانه، خلاق و کاربردی خود را به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ایران اعلام کرده‌اند که از طرح‌های برتر حمایت فنی و مالی می‌کنند.