شمستا، بانک اطلاعات صنعت در بخش قطعات ساخت داخل

بیان خصوصیات نمایشگاه جدید طراحی و راه اندازی شده روی سایت

سامانه صنعتی شمستا (شتابدهنده مجازی ساخت، تحقیق و آموزش) به عنوان بانک اطلاعات صنعت ایران تلاش کرده است تا نمایشگاه صنعت در بخشهای گوناگون را بصورت مجازی در خود داشته باشد. لیست قطعات صنعتی مورد نیاز برای بومی سازی در "نمایشگاه مجازی بومی سازی قطعات" و اطلاعات مراکز صنعتی، اعم از کارگاههای صنعتی و کارخانجات در "نمایشگاه مجازی صنعتگران و خدمات صنعتی" آمده است و به تازگی نمایشگاه صنعتی دیگری بصورت مجازی در این سامانه صنعتی قرار گرفته است با عنوان "نمایشگاه مجازی قطعات ساخت داخل".

این نمایشگاه به پیشنهاد یکی از متخصصان سامانه جامع صنعتی شمستا و به منظور معرفی قطعات بومی سازی شده مطرح و به طرح اولیه افزوده شده و در حال آماده سازی می باشد.

چه بسیار مراکز صنعتی که قطعات مورد نیاز صنعت کشور را بومی سازی کرده و نیاز کارگاهها یا کارخانجات صنعتی را برآورده کرده اند اما کارخانجات و مراکز بزرگ صنعتی از این موضوع  اطلاعی  ندارند و همچنان قطعات مورد نیاز خود را با هزینه های بالا از مسیر واردات تامین می نمایند.

 لذا سامانه صنعتی شمستا در این بخش تلاش کرده است در نمایشگاهی مجازی به معرفی قطعات و دستگاه های صنعتی بومی سازی شده  توسط صنعتگران کشور اعم از تراشکاری، ریخته گری، قالبسازی، دستگاه سازی و ........... بپردازد و علاوه بر معرفی، ویژگیها و موارد استفاده آن را نیز بیان کند و در معرض بازدید جامعه صنعتی قرار دهد تا مراکز صنعتی نیازمند، از آن مطلع شده و به جای صرف وقت و هزینه های واردات و یا حتی تلاش برای مهندسی معکوس و ساخت آن، نیاز های خود را  به راحتی و از داخل کشور تامین نمایند.

لازم به ذکر است که در این بخش از نمایشگاه مجازی صنعت، فیلترهایی جهت جستجوی صنایع و نیز تخصصها قرار داده شده تا کاربر بتواند به آسانی به جستجوی قطعه صنعتی مورد نظر خود بپردازد.

فیلتر جستجو پیشرفته

این نمایشگاه می تواند راهگشای  بسیاری از کارخانجات و کارگاههای صنعتی  نیازمند باشد و از سوی دیگر تریبون خوبی برای معرفی قطعات ساخته شده توسط متخصصان و صنعتگران  داخلی و معرفی پتانسیلهای موجود کشور و زحمات انجام شده در زمینه بومی سازی قطعات.

امید است که این نمایشگاه نیز همانند دیگر بخش های سامانه، مورد استفاده کاربران قرار گیرد و نقش موثر خود را در اعتلای صنعت کشور ایفا نماید. همچنین این سامانه آمادگی دارد قطعات صنعتی نمایشگاه مجازی بومی سازی قطعات صنعتی را که به مرحله تولید رسیده است، در این قسمت بارگذاری کرده و در معرض دید کاربران قرار دهد.

راههای ارتباطی:

ایمیل: shamsta.va@gmail.com

اینستاگرام: shamsta.va@

واتساپ: 09106105867