آگهی های استخدام مراکز صنعتی در بانک اطلاعات صنعت شمستا

شمستا و نقش آن در استخدام های صنعتی:

 

همواره یکی از نیازمندیهای یک جامعه و دغدغه های نسل جوان یافتن شغل مناسب و استخدام  می باشد. استخدام ها می تواند دربخش های مختلف صنعت باشد و یا غیر از آن،که برای هر کدام تخصص خاص خودش مد نظر و مورد توجه است. سامانه صنعتی شمستا به عنوان یکی از فعالان عرصه صنعت و در راستای  ارائه خدمات جامع صنعتی به جامعه هدف(صنایع گوناگون)، تلاش کرده است تا بحث آگهی استخدام در صنعت و یا به عبارتی کاریابی در صنعت و حتی کارآموزی در صنعت را جزء خدمات خود قرار دهد.

اهمیت  استخدام:

پروسه استخدام یکی از مراحل مهم برای کارفرما وکارگر( نیروی متخصص) می باشد، چه بسا که اگر کوتاهی در فرآیند انتخاب نیرو و استخدام صورت بگیرد هر دو بخش آسیب خواهند دید که در این مقاله به جزئیات آن نمی پردازیم.بلکه در نظر داریم تا نقش سازنده سامانه جامع صنعتی شمستا در خصوص استخدام در صنعت را بیشتر و بهتر از آنچه در خدمات شمستا آمده است معرفی کرده و به بررسی زوایای آن بپردازیم.

از آنجا که افراد زیادی به ویژه جوانان جویای کار به دنبال پیدا کردن شغل مناسبی برای آینده خود می باشند و اکنون بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند، لذا همواره جستجوی فرصت های شغلی در موتورهای جستجوگر مثل گوگل، آمار بالایی را به خود اختصاص داده است. اگرچه سامانه های مختص این فرآیند مثل "ای استخدام" و...  زیاد می باشند، ولی وجه تمایز سامانه جامع صنعتی شمستا با این پلتفرم ها در این است که شمستا (شتابدهنده مجازی ساخت، تحقیق و آموزش) در حوزه ی اختصاصی صنعت فعال بوده و در کنار نمایشگاههای صنعتی متعددی که دارد امکان نمایش فرصتهای استخدام و کاریابی در صنعت را نیز فراهم کرده است. لذا متخصصان  در رشته های فنی مرتبط با صنعت می توانند در بخش کاریابی به دنبال فرصتهای شغلی جدید بصورت پاره وقت و یا تمام وقت بوده و یا در بخش متقاضی کار اطلاعات خود و رزومه فنی خود را وارد نمایند و در معرض دید صنعتگرانی که نیاز به نیروی کار صنعتی برای تکمیل کادر کارگاه یا کارخانه خود دارند، قرار گیرند.

 

استخدام در صنعت نیازمندآگاهی های علمی و عملی نسبت به ماشین آلات و تجهیزات فنی و... می باشد که  می توان در موارد مورد نیاز از متخصصان سامانه شمستا مشاوره و آموزش گرفت و سطح دانش خود را بالا برد. این روزها در صنعت و به ویژه در بخشهای فنی و تخصصی مثل تراشکاری، قالبسازی، ریخته گری، فنرسازی و ... و همچنین در زمینه کار با ماشین آلات مختلف در تمام نقاط کشور نیاز به نیروی فنی ماهر احساس می شود . همچنانکه بسیاری از  صاحبان مراکز صنعتی ای که در "نمایشگاه مجازی صنعتگران و خدمات صنعتی" سامانه شمستا عضویت دارند، نیاز به تکنسین فنی و نیروی کار را احساس و درخواست خود را در بخش آگهی های استخدام  جهت جذب نیروی فنی بصورت تمام وقت ویا  پاره وقت اعلام می دارند.

سامانه شمستا تلاش کرده است تا در بخش کاریابی، امکانات و شرایط لازم برای صاحبان صنایع و کارگاههای صنعتی را فراهم کند تا بتوانند نیازهای صنعتی خود را اعلام دارند از طرفی افراد متقاضی کار نیز بتوانند تقاضای کار خود را اعلام نمایند. به عبارتی در سامانه شمستا یک رابطه دو طرفه طراحی شده است تا هم صاحبان صنایع بتوانند نیاز به نیروی انسانی ماهر را اعلام نمایند تا در بخش آگهی های استخدام در صنعت اعلام شود و هم متقاضیان کار در صنعت بتوانند در بخش کاریابی ضمن معرفی خود و  توانایی هایی که دارند خود را به سایر متخصصان و صاحبان صنایع معرفی نمایند.

*** لازم به ذکر است قرارگیری اطلاعات افراد متقاضی کار در سامانه جامع صنعتی شمستا کاملا رایگان است لذا می توان از این سامانه به عنوان یکی از مراکز اطلاعاتی متخصصان و یا به عبارتی مرکز آگهی استخدام در صنعت نام برد. به امید آنکه بتواند مورد استفاده متخصصان صنعتی و صاحبان صنایع در کشور قرار گیرد.