شمستا بانک اطلاعات صنعت ایران موفق به دریافت سند ثبت علامت تجاری (شمستا) از اداره ثبت علایم تجاری شد

سند ثبت شمستا

نیاز متخصصان به اطلاعات مراکز صنعتی و کارگاههای صنعتی باعث تولد ذهنیت ایجاد سامانه جامع خدمات صنعتی شد. همگام با طی مراحل طراحی و برنامه نویسی و راه اندازی سامانه جامع صنعتی شمستا برآن شدیم برند تجاری آن را نیز ثبت کرده تا مهر تائیدی بر درستی مسیرمان باشد و خوشبختانه در تاریخ 10 خرداد ماه 1399 (دقیقا یک سال پیش) این مهم میسر شد اما به دلیل شرایط بیماری کرونا و محدودیت رفت و آمد ها تحویل سند ثبت آن تا امروز به تاخیر افتاد.

خدا را شاکریم که ما را در این راه هدایت و همراهی کرد تا بتوانیم مرحله به مرحله به اهداف سامانه جامع صنعتی شمستا که همانا تبدیل شدن به بانک اطلاعات صنعتی و تلاش در تسریع و تسهیل مسیر اعتلای سطح صنعتی کشور و ارائه خدماتی جامع است، نزدیک و نزدیک تر شویم.

همانطور که میدانید سامانه جامع شتابدهنده مجازی ساخت، تحقیق و آموزش (شمستا) براساس تجربیات  و احساس نیاز متخصصین صنعت و دانشگاه طراحی شده است بطوریکه بتواند ارتباط بین متخصصان، صنعتگران و صاحبان صنایع را با ارائه حداقل دوازده خدمت و به عنوان بانک اطلاعات صنعتی کشور، بهتر و بیشتر برقرار سازد.

در طی این مسیر و در کنار گذر از موانع و مشکلات پیش رو ، زیبایی ها و لذت های زیادی را نیز تجربه کردیم که مشوق و نیرو بخش ما در ادامه این راه بوده و هست از جمله آن ها پذیرش طرح ایده محوری سامانه به عنوان یک طرح فناور در پارک علم و فناوری یزد ، کسب نماد اعتماد الکترونیک(ای نماد)، معرفی سامانه به عنوان یک سامانه صنعتی کاربردی در برنامه زنده شبکه تلویزونی ایران کالا، معرفی سامانه جامع صنعتی شمستا از طریق خانه صنعت، معدن و تجارت، معرفی سامانه شمستا در مجله کارخانه دار، معرفی شمستا در دانشگاه تربیت مدرس، چاپ مقاله سامانه شمستا در سایت HSEbamaو......

سعی ما در این مسیر همواره کمک به تسهیل برقراری ارتباط بین بخش های مختلف صنعت و تلاش برای رد شدن از سختی های تحریم با تکیه بر توان علمی و عملی متخصصان داخلی کشور عزیزمان بوده و هست که خوشبختانه در چند مورد حتی به مرحله عمل رسیده و در حال ساخت نمونه اولیه می باشد. سامانه شمستا به عنوان بانک اطلاعات صنعت و  دارا بودن چهار نمایشگاه همزمان می تواند با ارائه اطلاعات کارگاههای صنعتی مستعد و دارای پتانسیل تولید قطعات وارداتی در داخل به صاحبان صنایع کمک کرده تا نیازهای بومی سازی خود را به ایشان بسپارند.

امیدواریم روز به روز این مسیر هموارتر و پربار تر شود.