حضور سامانه جامع صنعتی شمستا در بیست و یکمین نمایشگاه صنعت تهران

بیست و یکمین نمایشگاه صنعت تهران و حضور سامانه شمستا

 بانک اطلاعات صنعت و مراکز صنعتی کشور دربیست و یکمین نمایشگاه صنعت تهران که از تاریخ 18 تا 21 مهرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران تشکیل شده بود شرکت کرد. این سامانه که بعنوان بانک اطلاعات صنعت کشور تلاش دارد تمام اطلاعات مراکز صنعتی و اطلاعات متخصصان در صنعت را در خود داشته باشد، برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت نمود.

این نمایشگاه در حالی برگزار شد که بعد از شروع کرونا اولین نمایشگاه صنعتی بود که در این وسعت برگزار می شد. علی رغم مشکلاتی که به واسطه این بیماری در جامعه و کشور ایجاد کرده بود تعداد بازدید کنندگان نسبتا خوب بود. اگر چه صنعتگران بنام کشور کمتر در این نمایشگاه حضور داشتند و تعداد کمتری از مراکز صنعتی در این نمایشگاه بزرگ حضور بهم رسانده بودند چرا که کل نمایشگاه صنعت در 4 سالن و فضای باز خلاصه می شد.

اما حضور شمستا به عنوان بانکی که اطلاعات متخصصان و مراکز صنعتی را در خود دارد برای اغلب بازدید کنندگان جالب بود. غرفه بانک اطلاعات صنعت کشور شمستا، در نوع خود کاملا متفاوت از دیگران بود و در فضایی کاملا ساده اما زیبا و خلاقانه ایجاد شده بود و توسط چهار نفر از کارشناسان صنعت که خود از پرسنل شمستا هم بودند به بازدیدکنندگان معرفی می شد.

گستردگی خدمات صنعتی و وجود نمایشگاه های آنلاین برای بازدیدکنندگان واقعا جالب بود. وقتی در مورد نمایشگاه مجازی بومی سازی خدمات توضیح داده می شد و به قطعات مورد نیاز در صنعت اشاره می شد، بسیاری از صنعتگران به فکر زمینه های جدید کاری خود می افتادند و وقتی از تشابه نمایشگاه مجازی صنعتگران و خدمات صنعتی به نمایشگاه واقعی حال حاضر که در آن شرکت کرده بودند اشاره می شد، به اهمیت آن و تاثیر زیاد استفاده از نمایشگاه مجازی صنعتگران در صرفه جویی وقت و هزینه پی می بردند و مقایسه هزینه اجاره یک غرفه با فضایی که در اینترنت به یک شرکت اختصاص داده می شود و اینکه به مدت یکسال می توانند از آن استفاده کنند و قابل جستجو نیز می باشد، بسیار برایشان جالب و قابل توجه بود.

 وقتی در مورد نمایشگاه مجازی قطعات ساخت داخل صحبت می شد بسیاری اظهار می کردند که نمونه هایی از قطعات را بومی سازی کرده اند و جایی نبوده تا به تمامی شرکتها و کارخانه های استفاده کننده اطلاع رسانی نمایند... و با شنیدن دیوار صنعت در بخش نمایشگاه ابنیه، ماشین آلات و تجهیزات دیگر هیچ توضیحی لازم نبود  و متوجه میشدند در این نمایشگاه به راحتی می توانند  به فروش واجاره ماشین آلات و سوله های صنعتی خود بپردازند.

دیگر خدمات سامانه جامع صنعتی شمستا نیز بر تعجب و شگفتی آنها افزوده و باعث می شد تا به تمایز کامل آن پی ببرند. بخش آموزش، بخشی بود که پلتفرم ثبت نام آنلاین و آموزش مجازی را در اختیار متخصصان و صنعتگران قرار می داد تا بهتر بتوانند به نیروهای خود آموزش دهند حتی بتوانند نحوه استفاده یا خدمات بعد از فروش مرتبط با محصولات فروخته شده خود را به خریداران توضیح و آموزش دهند. بخشهای کاریابی و استخدام نیرو در صنعت همراه با نمایش متقاضیان کار بخش دیگر بسیار کاربردی در صنعت بود بخشی که به آنها این توانایی را می داد تا آگهی های استخدام خود را در بدون محدودیت تعداد و زمان اعلام دارند حتی بتوانند در بخش های مختلف صنعت کارآموز بگیرند و آنها را آموزش دهند.

سایر بخشها مثل سرمایه گذاری، طرحهای تحقیقاتی و خدمات مشاوره و انجام خدمات فنی نیز برای بازدیدکنندگان بسیار قابل تامل بود و بسیاری درخواست ثبت اطلاعات خود و شرکتهایشان را در بخش متخصصان و نمایشگاه مجازی صنعتگران و خدمات صنعتی می کردند.

اگر چه این نمایشگاه واقعا به علت عوامل مختلفی مثل بیماری کرونا نتوانست با ظرفیت کامل خود به توسعه صنعت کشور کمک نماید اما امید است در حداقل ها نیز بتواند به دستاورد های صنعتی کشور کمک نماید . امیدواریم سامانه جامع صنعتی شمستا به عنوان بانک اطلاعات صنعت کشور، بتواند اطلاعات مراکز صنعتی، صنعتگران و صاحبان صنایع را در خود جمع آوری و به دیگران معرفی نماید تا هم به ساخت، تحقیقات و آموزش در صنعت کشور سرعت داده وهم مسیر برقراری ارتباط بین بخش های مختلف صنعت کشور را تسهیل و تسریع نماید و هرچه بیشتر و بهتر ظرفیت های صنعتی کشور را در داخل و خارج معرفی نماید.

راه های ارتباطی مخاطبان با سامانه صنعتی شمستا:

اینستاگرام  shamsta.va@

واتساپ  09106105867

ایمیل   shamsta.va@gmail.com