شروع مذاکرات سامانه جامع صنعتی شمستا و راه آهن جمهوری اسلامی ایران

شروع مذاکرات سامانه جامع صنعتی شمستا با مسئولان صنعت ریلی کشور

صنعت ریلی کشور یکی از صنایع حساس و مهم در خصوص استقال صنعتی نه تنها در صنایع گوناگون بلکه در بخشهای حمل ونقل و حتی کشاورزی و معادن می باشد. لذا ساخت قطعات صنعتی این بخش از اولویتهای نمایشگاههای مجازی سامانه جامع صنعتی شمستا به عنوان بانک اطلاعات صنعت می باشد. اطلاع از متخصصان صنایع گوناگون و نیز اطلاعات تماسی و ارتباطی با آنها و نیز رزومه آنها از جمله عوامل مهم در بکارگیری متخصصان در صنایع گوناگون و نیز آگاهی از خدمات و فعالیتهای مراکز صنعتی مختلف در کشور حتی کارگاهها و مراکز صنعتی شهر ها و شهرستانها بسیار حیاتی و مهم می باشد که سامانه جامع صنعتی شمستا تلاش کرده تا با بهره گیری از این اطلاعات مراکز صنعتی و متخصصان در کشور به صنایع گوناگون به ویژه صنایع تاثیر گذار مثل خودروسازی، فولاد و معادن و اکنون در بخش صنعت ریلی کشور حامی و یاور این عزیزان باشد.

چه بسیار صنعتگران در شهرستانها و استانهای مختلف که توانایی صنعتی و فنی بالایی دارند اما به علت در دست نبودن اطلاعات آنها و از طرفی مشکلات حضور در نمایشگاهها برای آنها باعث شده که ارتباط آنها با مراکز صنعتی برقرار نگردد و آنها نتوانند از نیازهای صنعتی کشور آگاه شودند. اکنون با وجود نمایشگاههای مجازی در سامانه شمستا که همگی صنعتی می باشد مشکل بزرگی از کشور بخصوص برای متخصصان و صاحبان صنایع و صنعتگران حل شده است. درادامه معرفی سامانه جامع صنعتی شمستا به مراکز صنعتی، اینبار در خدمت عزیزان صنعت ریلی کشور بودیم که به دعوت این عزیزان در تاریخ 20 دیماه جلسه ای در ساختمان مرکزی راه آهن جمهوری اسلامی با حضور معاون پژوهشی و تحقیقاتی راه آهن جمهوری اسلامی، معاون ارتباط با فناوری و ارتباط صنعت با دانشگاه این سازمان ، ریس گروه ارتباطات و علائم  راه آهن جمهوری اسلامی و جمعی دیگر از کارشناسان تحقیقات و بومی سازی برگزار شد.

در این جلسه دکتر حسنعلی مسلمان یزدی بنیانگذار سامانه جامع صنعتی شمستا به معرفی سامانه، تاریخچه و علل طراحی واجرای آن، بخشهای مختلف این سامانه و نیز خدماتی که این سامانه می تواند به متخصصان و مراکز صنعتی بدهد پرداختند و سپس پتانسیلهای این پلتفرم صنعتی را برای رفع نیازهای صنعتی کشور به ویژه در صنعت ریلی و خدماتی که می تواند  به خودکفایی این صنعت کمک کند را بیان نمودند.

در بخش بعدی سوالاتی در مورد چگونگی معرفی  به بخشهای خدمات صنعتی شمستا پرداختند و نیز میزان ضرورتی که راه آهن جمهوری اسلامی می تواند به این بخشها داشته باشد اشاره شد.در انتها تصمیم گرفته شد تا با معرفی و ارجاع به بخشهای بالادستی در آینده نزدیک این صنعت ریلی کشور نیز از این سامانه جهت معرفی نیازهای صنعتی خود بپردازد و حتی متخصصان آن بتوانند به معرفی تخصصهای صنعتی خود بپردازند.

مقالات مرتبط:

شمستا و آغاز مذاکرات با ایران خودرو

مصاحبه برنامه و اما امشب با دکتر مسلمان یزدی بنیانگذار سامانه جامع صنعتی شمستا

مزایای نمایشگاه های مجازی شمستا

نمایشگاه مجازی بومی سازی، از حرف تا عمل