گزارش کار گروه آموزشی کارآفرینی بین المللی تحت سامانه جامع صنعتی شمستا

گزارش کار گروه آموزشی کارآفرینی بین الملی تحت سامانه جامع صنعتی شمستا

حاضرین در جلسه : دانشجویان دانشگاه اهل بیت و مدعوین بصورت حضوری و آنلاین

خلاصه جلسه: در این جلسه که مدعوین از کشورهای مختلف آسیایی و آفریقای حضور داشتند با سامانه جامع شمستا و خدمات این سامانه آشنا شدند . در این کارگروه معرفی بخش های مختلف سامانه به دو زبان انگلیسی و فارسی توسط کارشناسان توسعه شمستا جناب اقای دکتر مسلمان و سرکار خانم طالبی انجام شد. این جلسه همزمان بصورت آنلاین از طریق لایو اینستاگرام صفحه ی مجازی شمستا و صفحه ی مجازی مرکز بین المللی یاس در دسترس عموم قرار گرفت.

در این جلسه به پرسش و پاسخ در زمینه ی خدمات مختلف و کارکرد های متنوع سامانه از جمله معرفی چهار نمایشگاه و 12 خدمتی که در سامانه قرار گرفته است پرداخته شد.

در طی صحبت ها و پرسش و پاسخ دوجانبه ای که بین مدعوین و کارشناسان صورت گرفت راه های توسعه همکاری صنعتی بین ایران و کشورهای آن ها از طریق سامانه شمستا بیان شد. دراین جلسه با معرفی آدرس سایت و صفحه اینستاگرامی سامانه شمستا به سوالات حاضرین در خصوص نحوه ی ثبت نام و ادامه روند عضویت و چگونگی ارتباط بین صنایع و جامعه صنعتی پاسخ داده شد.

در این جلسه به بیان ظرفیت ها و پتانسیل های ارتباطی بین کشورهای حاضر، با صنعت ایران در زمینه های آموزش، ساخت و تولید قطعات ، برگزاری تورهای مجازی برای کارگاه های آموزش صنعتی و بازدید از کارخانجات پرداخته شد. همچنین نقش دانشجویان در کشورهای خود در راستای  برقراری این ارتباط بین کشورها و تسهیل سازی راه های پیشرفت و ارتقاء صنعتی برای آنها بیان شد.

در طی پاسخ به سوالات دانشجویان در مورد نیازهای کاری و اشتغالی آنها ،توضیح داده شد که سامانه شمستا علاوه بر متخصصین حوزه فنی و مهندسی، توانایی معرفی رشته های غیر فنی و مورد نیاز سازمان ها و شرکت های مختلف را دارد و آنها میتوانند با معرفی خود در این سامانه به همراه تخصص و حرفه ای که دارند خود را به جامعه صنعتی معرفی نمایند.

در این جلسه توضیحاتی درمورد اینکه سامانه شمستا بر بستر اینترنت قابلیت برقراری ارتباط صنعتی با صنایع مختلف برای آموزش و تولید و ساخت قطعات و دستگاه ها و حتی خرید وفروش و اجاره قطعات و دستگاهها دارد، داده شد که میتوانند برای صنایع مختلف در کشور انها بکاررفته و بهره وری آنها را افزایش دهد، ضمن اینکه نیاز به حضور فیزیکی در محل نمی باشد.

امید است برگزاری این جلسات شروعی برای برقراری ارتباط های سازنده بین المللی در صنعت کشور باشد.