شمستا (بانک اطلاعات صنعت کشور) و حضور در نخستین رویداد ملی «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی

حضور در نخستین رویداد ملی «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی

سامانه جامع صنعتی شمستا به عنوان بانک اطلاعات مشاغل و نیز جامع ترین پلتفرم صنعتی کشور در نخستین رویداد ملی «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافت.

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه جهان و بزرگترین مجموعه آموزش عالی کشور در چهلمین سال تأسیس خود اقدام به برگزاری نمایشگاه «عصر امید» با شعار  هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت آپ و هزار شرکت فناور و خلاق، کرد که این رویداد از هشتم خردادماه 1401 در مصلای امام خمینی(ره) آغاز و تا یازدهم این ماه ادامه داشت.

در این نمایشگاه هزاران شرکت دانش ‌بنیان و استارت آپ به ارائه توانمندی ها و دستاورد های علمی و فنی خود پرداختند. از آنجا که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با صدها واحد و مرکز در نقاط مختلف کشور و با بیش از هزاران آزمایشگاه و زیرساخت علمی و فنی زمینه بسیار خوبی را برای رشد و پیشرفت علم و دانش در کشور به وجود آورده است و هیچکدام  وابستگی به دولت و بودجه نفت ندارند، برگزاری چنین نمایشگاه‌ هایی منجر به آشنایی بیشتر مردم با توانمندی‌ های دانشگاه آزاد و حمایت از تولید داخلی خواهد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی با این رویداد تلاش دارد علاوه بر معرفی پتانسیلهای خود در زمینه علوم مختلف به واسطه نیروی علمی و فنی دانشجویی و نیز اعضا هیات علمی خود، در شروع دهه جدید عمرش خود را در زمره دانشگاههای کارآفرین قرار دهد و در دوران کنونی منجر به شکل‌گیری کسب‌ وکارهای قدرتمند و برطرف شدن بسیاری از نیازهای کشور گردد.

 لذا رویداد عصر امید باعث شده تمام ظرفیت ‌های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی برای اولین بار در یک مکان جمع شده و در معرض دید مردم و مسئولان قرار گیرد و روحیه خود باوری و اعتماد به نفس در میان جوانان تقویت شود.

در این رویداد شرکت ‌های خلاق، استارت‌ آپ ‌ها، آزمایشگاه‌ ها و کارگاه ‌های بسیاری حضور داشتند که جمع آنها در کنار هم  می‌تواند هم ‌افزایی فوق ‌العاده ‌ای در زمینه خودکفایی، حمایت از تولید داخلی و دانش ‌بنیان در راستای آینده‌ ای بهتر برای کشور فراهم کند و شاید تاکنون هیچکدام از رویداد های فناورانه از چنین ظرفیتی به لحاظ کمی و کیفی برخوردار نبوده‌ اند.

سامانه جامع صنعتی شمستا به عنوان بانک اطلاعات صنعت ایران که به عنوان بانک اطلاعات مشاغل نیز از آن یاد می شود، نیز تلاش کرد به معرفی خود در این رویداد به جمع فرهیختگان، اعم از دانشجویان، اساتید و نیز بازدیدکنندگان بپردازد. به طوری که بسیاری از بازدیدکنندگان حتی با دیدن استند معرفی سامانه در راهرو، به سمت محل استقرار ما مراجعه نمده تا بیشتر و بهتر با این سامانه و پتانسیل های آن آشنا شوند.

در این رویداد جناب آقای دکتر روح الله دهقانی معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس جدید جهاد دانشگاهی و یکی از داوران برنامه پر بیننده "میدون" ضمن حضور در محل و ارائه توضیحاتی که توسط دکتر حسنعلی مسلمان یزدی بنیانگذار سامانه جامع صنعتی شمستا به ایشان داده شد، با سامانه آشنا شدند و ضمن اشاره به نقش مهم این سامانه در پیشبرد اهداف علمی و صنعتی کشور از زحمات دست اندرکاران این سامانه تشکر و قدردانی کردند و اظهار امیدورای کردند که متخصصان و مراکز صنعتی جهت پیشبرد اهداف صنعتی از آن استفاده نمایند.

در دیدار دیگری که ریئس محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، جناب آقای دکتر دهقانی اشکذری و هیات همراه داشتند از نزدیک با ظرفیتهای این سامانه از جمله خدماتی که چهار نمایشگاه آنلاین این سامانه به همراه سایر خدمات می تواند به رفع نیازهای کشور بپردازد، آشنا شده و ضمن مهم و با ارزش خواندن این اقدام، آن را از دغدغه های مجموعه صنعت و دانشگاه بر شمرده و اظهار امیدواری کردند که مراکز صنعتی، صنعتگران و متخصصان صنعت و دانشگاه با بهره گیری از آن بتوانند پیشرفت صنعتی و علمی کشور را تسریع بخشند.

اکنون سامانه جامع صنعتی شمستا با ارائه نمایشگاههای مجازی صنعت به عنوان بانک اطلاعات صنعت که حاوی بانک اطلاعات مشاغل کشور نیز می باشد می تواند با ایجاد مسیری مستقیم، در دسترس، با هزینه کم و نیز کامل و جامع ارتباط بین متخصصان، صنعتگران و مراکز صنعتی را برطرف کرده و مشکل عمده ای را از فرآیندهای صنعتی کشور حل نموده و در جهت پشبرد اهداف صنعتی کشور موثر باشد.

لازم به ذکر است رویداد «عصر امید» از این پس به صورت سالانه برگزار خواهد شد که سال اول آن به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید.