گزارش رویداد ملی معرفی نیازهای صنایع

گزارش رویداد ملی نیازهای فناورانه صنایع در بخش ساخت قطعات صنعتی 

اولین رویداد نیازهای فناورانه صنایع در بخش ساخت قطعات، ماشین آلات و مواد در صنایع و معادن در تاریخ 14 اسفندماه 1401 بصورت -حضوری و آنلاین در سالن همایش های مرکز خدمات کسب وکار شهرک صنعتی یزد برگزار گردید.در این رویداد ملی جمعی از صنعتگران فعال استانی در زمینه های فولادی، معدنی و ساخت قطعات حضور داشتند. 

رویداد ملی نیازهای فناورانه صنایع توسط سامانه جامع صنعتی شمستا به عنوان بانک اطلاعات صنعت ایران طراحی و با حمایت شرکت شهرک های صنعتی یزد برگزار گردید. سامانه صنعتی شمستا فعالیت خود را جهت بومی سازی نیازهای صنایع گوناگون از مدتها پیش شروع کرده است تا با تکیه بر توان داخلی مراکز صنعتی و متخصصان نیازهای صنایع را برآورده نماید و اکنون در گام دیگری این رویداد را طراحی و اجرا نمود تا زمینه مشارکت و ارتباط شرکتها و مراکز صنعتی نیازمند به ساخت قطعات، ماشین آلات و مواد با متخصصان و مراکز صنعتی سازنده برقرار گردد. این رویداد ملی از ساعت 10 صبح شروع گردیده و بعد از خیرمقدم مجری برنامه، تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی جناب آقای دکتر دهقان ریاست محترم شرکت شهرک های صنعتی یزد به بیان مطالبی در خصوص اهمیت استفاده از توان داخلی در بر طرف کردن نیازهای صنعت در شرایط تحریم پرداختند،  ایشان در خصوص ظرفیتهای استان در ساخت قطعه و ماشین آلات صنعتی پرداخته و اظهار داشتند سامانه جامع صنعتی شمستا می تواند نقش مهمی در بهم رسانی نیازها و مراکز صنعتی خدمات دهنده در صنعت داشته باشند. ایشان به ظرفیتهای مراکز صنعتی استان و اصناف مرتبط با صنعت در ساخت نیازهای صنایع گوناگون اشاره کرده و خواستار آن بودند تا استان یزد به عنوان یکی از قطب های قطعه سازی کشور مطرح گردد. ایشان همچنین به خدمات سامانه جامع صنعتی اشاره کرده و خاطرنشان ساختند این سامانه توانسته در این مدت کوتاه از شروع بکار خدمات بزرگی به صنعت کشور بدهد و برگزاری چنین رویدادهایی را بسیار سازنده و موثر دانستند.

  رویداد ملی نیازهای صنایع

 

مشاهده خبر برگزاری اولین رویداد نیازهای فناورانه صنایع در بخش قطعات صنعتی در سایت خبرگزاری ایسنا و تمدن یزد 

در ادامه برنامه آقای دکتر حسنعلی مسلمان یزدی بنیانگذار سامانه جامع صنعتی شمستا به بیان مطالبی در مورد چگونگی ایده این استارتاپ و آغاز فعالیتهای صنعتی آن پرداختند. ایشان با اشاره به نیازی که خود در پیدا کردن افراد متخصص جهت بخش تحقیق و توسعه و ساخت نیازهای مراکز صنعتی داشتند به فکر طراحی و اجرای سامانه ای به منظور ایجاد پایگاهی برای اطلاعات مراکز صنعتی، متخصصان و نیازهای پرداختند. هم چنین در ادامه به معرفی چهار نمایشگاه مجازی (آنلاین) سامانه جامع صنعتی شمستا  پرداخته و ظرفیتهای این نمایشگاه ها در برطرف کردن و سرعت بخشیدن به نیازهای صنعتی  را بر شمردند و به سختی هایی که در طی این مراحل داشتند اشاره نمودند.

 دکتر مسلمان یزدی و معرفی رویداد ملی نیازهای صنایع

در بخش دیگر برنامه از نمایندگان 7 شرکت صنعتی و معدنی بزرگ ایران برای حضور  و ارائه نیازهای خود دعوت به عمل آمد. در میان این شرکتها، نماینده دو شرکت بصورت آنلاین و بقیه بصورت حضوری به ارائه نیازهای صنعتی که در سامانه شمستا نیز اطلاعات آن قرار گرفته بود پرداختند در این رویداد حداقل 32 نیاز مراکز صنعتی از طرف نمایندگان آنها به شرکت کنندگان که از سازندگان و مراکز صنعتی و اصناف صنعتی بودند ارائه گردید. تمامی این نیازها در نمایشگاه آنلاین نیازهای بومی سازی بارگذاری شده است.

اگر تمایل به دانلود لیست نیازهای صنعتی ارائه شده در این رویداد فناورانه  را دارید لطفا بر روی  لیست نیازهای صنعتی رویداد کلیک فرمایید

 

نمایشگاه آنلاین شرکت ها و مراکز صنعتی

شرکت هایی که به صورت حضوری به معرفی و بیان نیازهای صنعتی خود پرداختنند شرکت های جی سی موتور، آهن و فولاد ارفع، سنگ آهن بافق و الکتروموتور بودند. هم چنین دو شرکت فولادی غدیر ایرانیان و توسعه فولاد ایرانیان به صورت آنلاین نیازهای خود را معرفی کردند. 

 معرفی نیازهای صنایع توسط شرکت های صنعتی

بخش بعدی برنامه جلسات b2b بود که شرکت کنندگان در رویداد به طور مستقیم با نمایندگان شرکتهای متقاضی ساخت به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

 جلسات b2b رویدادملی نیازهای فناورانه