حضور شمستا در سومین رویداد ملی عصر امید در سیرجان

برگزاری سومین رویداد ملی عصر امید در سیرجان

سومین رویداد ملی عصر امید در زمینه معدن، آهن، فولاد، مس و صنایع وابسته دربازه زمانی 8 الی 11 خرداد ماه 1402 به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان برگزار گردید.سامانه جامع صنعتی شمستا نیز به عنوان شرکت فناور و فعال در زمینه بومی سازی قطعات و دستگاه های صنعتی در این رویداد حضور داشت. آقای دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در افتتاح نمایشگاه عصر امید، برگزاری این رویداد را عاملی دانست تا واحدهای مختلف دانشگاهی به خودباوری برسند و مسیر فناوری را با جدیت و گام‌های بلند بردارند و رویداد ملی عصر امید معنای جدیدی برای ارتباط دانشگاه و صنعت خواهد بود. ایشان در ادامه بیانات خود افزودند: "این سومین همایش  عصر امید در کشور است که در سیرجان برگزار می‌شود و در گام اول دانشگاه آزاد اسلامی بر محور توسعه دانش و در گام دوم به دانشگاه حل مسأله و بسترسازی برای اشتغال دانش‌بنیان تبدیل شود و معتقدیم تا دانشگاه با محیط پیرامون خود رابطه برقرار نکند، نمی‌تواند به دانشگاه حل مسأله تبدیل شود."

 

حضور سامانه صنعتی شمستا در سومین رویداد ملی عصر امید

سامانه جامع صنعتی شمستا نیز به عنوان یکی از شرکتهای فناور فعال در بخش بومی سازی قطعات و دستگاه های صنعتی در سومین رویداد ملی عصر امید شرکت نموده و در کنار شرکتهای دانش بنیان، فناور و مراکز صنعتی پیشرو در زمینه ساخت قطعات و ماشین آلات و نیز خدمات صنعتی مرتبط با صنایع و معادن مرتبط با فولاد، آهن و مس قرار گرفته بود. هم چنین  جناب دکتر مسلمان یزدی مدیرعامل سامانه شمستا در این رویداد به معرفی ظرفیتهای خود در بر طرف کردن نیازهای صنعتی کشور در بخش ساخت داخل پرداختند.

بخش وسیعی از نمایشگاه به معدن گل گهر سیرجان و شرکتهای تابعه آن اختصاص داشت و شرکتها تلاش کرده بودند دستاوردهای فنی و تخصصی خود در زمینه معادن و برطرف کردن نیازهای مرتبط در این بخش را به نمایش بگذارند. این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی بود تا بتوان از نیازهای معادن و شرکت های تابعه آنها در زمینه استخراج، بهره برداری، فولادسازی، آهن اسفنجی و مس آگاه و زمینه تبادل اطلاعات و همکاری را آغاز نمود.

بسیاری از متخصصان و صنعتگران ضمن آشنایی با بخشهای نمایشگاهی این سامانه درخواست حضور در بخش متخصصان و نیز نمایشگاه مجازی (آنلاین) شرکتها و مراکزصنعتی نمودند.

 

در این رویداد ملی، دکتر طهرانچی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بازدید از غرفه سامانه جامع صنعتی شمستا ضمن آشنایی با بخشهای مختلف این سامانه صنعتی خواهان مشارکت سامانه شمستا با واحد تبریز به عنوان هاب واحدها در بخش ساخت قطعات در داخل کشور شدند. ایشان اظهار امیدواری کردند که متخصصان و اساتید دانشگاه بتوانند با نیازهای بومی سازی صنایع کشور در " نمایشگاه آنلاین نیازهای بومی سازی"  در سامانه آشنا شده و از ظرفیت های علمی و تخصصی خود در رفع آن ها استفاده نمایند.

 

دکتر طهرانچی همچنین اظهار داشتند اساتید دانشگاه نیز می توانند در فرایند نظارت تا حصول نتیجه وارد شده و بر مراحل انجام کار جهت ارتقا کیفیت نظارتهای کمی و کیفی داشته باشند. از طرفی صندوق پژوهش دانشگاه آزاد نیز می تواند در فرآیند عقد قراردها و تضمینهای لازم به طرفین و نیز تامین و مشارکت مالی ایفای نقش کند.

امید است سامانه جامع صنعتی شمستا بتواند در راستای اهداف خود و با همکاری بخشهای مختلف صنعت نقش موثری در پیشبرد و خودکفایی صنعت کشور داشته باشد.