شمستا پیشرو در بومی سازی صنعت کاشی و سرامیک کشور

تفاهم همکاری در بومی سازی قطعات صنعتی کاشی

از جمله رسالتهای سامانه جامع صنعتی شمستا (شتابدهنده مجازی ساخت، تحقیق و آموزش)، بومی سازی نیازهای کشور است و در این راستا دکتر حسنعلی مسلمان یزدی در تاریخ 25 بهمن ماه دیداری با آقای مهندس جلال فاتحی میبدی مدیرعامل کاشی رباط میبد و از پیشکسوتان صنعت کاشی و سرامیک داشتند.

در این دیدار آقای دکتر حسنعلی مسلمان یزدی به بیان نقش و اهمیت خودکفایی در کشور و مراحل ایده پردازی و طراحی سامانه جامع صنعتی شمستا پرداخته و در جمع برخی از مدیران بخشهای کارخانه پتانسیل های این سامانه و کاربردهایی که بخشهای گوناگون آن دارد را شرح دادند و اینکه چگونه این سامانه می تواند به صنعت کاشی و سرامیک کمک نماید. در ادامه آقای مهندس فاتحی ضمن ابراز خرسندی از حضور بیانگذار شمستا در محل این کارخانه معظم به بیان فعالیتهای این کارخانه و مشکلاتی که صنعت کاشی و سرامیک در شرایط تحریم با آن روبرو هست، پرداختند. در ادامه این صحبت، ضمن ذکر نمونه هایی از قطعاتی که می بایست از خارج تأمین گردد،  برای هرگونه پشتیبانی و حمایت جهت ساخت این اقلام اعلام آمادگی نمودند و اینکه با تولید داخل می توان علاوه بر مانع شدن از خروج ارز، می توان به اشتغالزایی نیز کمک نمود.

نتیجه دیدار بنیانگذار شمستا و مدیرعامل کارخانه کاشی رباط

ایشان که از پیشکسوتان صنعت کاشی و سرامیک می باشند بعد از آشنایی با خدمات سامانه، در سامانه صنعتی شمستا ثبت نام کرده و نقش آن را در استقلال و خودکفایی صنعتی با اهمیت و مهم داشتند و اشاره داشتند با معرفی قطعات وارداتی می توان به بومی سازی صنعت کاشی و سرامیک کمک کرد و متخصصان و صنعتگران می توانند در فضای مجازی نمایشگاه با نیازهای این صنعت آشنا شده و جهت ساخت آنها اقدام نمایند. در انتهای این دیدار دو طرف بر بسط همکاری و استفاده از نمایشگاههای این سامانه جهت نیازهای کارخانه کاشی و سرامیک رباط و نیز نمایشگاه تجهیزات و ماشین آلات جهت عرضه و نمایش ماشین آلات کارکرده کارخانه در سایر مراکز صنعتی موردنیاز اعلام آمادگی نمودند و اظهار امیدواری کردند که بتوان با گسترش همکاری و پیشبرد اهداف کشور به ویژه در صنعت کشور نقشی مؤثر ایفا نمود.