ویژه برنامه لایو مشاوران صنعتی در خصوص انتخاب رشته

بررسی تأثیر رتبه کنکور و قبولی در یک دانشگاه با موفقیت در آینده شغلی

در ادامه سلسله برنامه های معرفی رشته های فنی مهندسی برای داوطلبان کنکور که توسط سامانه جامع صنعتی شمستا به عنوان بانک اطلاعات مراکز صنعتی برنامه ریزی و اجرا شده است اکنون در نظر است تا برنامه ای چالشی و کاملا متفاوت را اجرا نماییم چرا که بسیاری از دانش آموزان بر این باورند که نتوانسته اند به نتایج خود در کنکور دست یابند و فکر می کنند که با این امر در حقیقت آینده خود را از همین ابتدا از دست داده اند و بر این امر باور دارند که قبولی در فلان دانشگاه می تواند اینده انها را تضمین و یا حتی قبول نشدن می تواند برای آنها خسارت جبران ناپذیری را باعث شود و دیگر فرصت شغلی در صنعت را از دست می دهند و نمی توانند به رشته فنی و صنعتی خود در آینده دست یابند و در استخدام در مراکز صنعتی موفق نخواهند بود و این در حالی است که بسیاری از فرصتهای شغلی و کاریابی در صنعت نیاز تنها به معیارهایی مثل رتبه کنکور یا دانشگاه قبول شده ندارد. لذا در این برنامه کاملا متفاوت و چالشی در خصوص ارتباط نتایج کنکور و موفقیت در آینده و واقعیت نگری در مورد تأثیر رتبه کنکور و قبولی در یک دانشگاه با موفقیت در آینده شغلی بحث و گفتگو می شود.
تعدادی از مشاوران صنعت و دانشگاه در این برنامه حضور پیدا خواهند کرد تا از تأثیر رتبه های کنکور و دانشگاه با موفقیت در شغل و حرفه در آینده بگویند. در این برنامه به این موضوع پرداخته خواهد شد که کسب رتبه پایین در کنکور و یا تحصیل در یک دانشگاه متوسط به معنای عدم موفقیت در آینده نخواهد بود بلکه می توان با پشتکار و افزایش پتانسیل علمی و کسب تجربه عملی در صنعت این موضوع را جبران کرده و به عنوان فردی موفق در صنعت شناخته شد. مانند بسیاری از افرادی که به همین شیوه در صنایع مختلف عمل کرده و اکنون جزء شخصیت های موفق در حوزه تخصصی و کسب و کار خود محسوب می شوند.
بر خلاف تأکیدی که مدارس بیشتر کشور به دلیل افزایش رتبه خود بر قبولی دانش آموزان در رتبه های بالای کنکور و دانشگاه برتر کشور دارند و عدم کسب رتبه بالا را دلیل عدم موفقیت در آینده شغلی می دانند در این برنامه می خواهیم به داوطبان کنکوری بپردازیم که علی رغم کسب رتبه بالا در کنکور باز هم می توانند در آینده افراد موفق و تأثیرگذاری در صنعت باشند و جامعه ما در حال حاضر به افراد باتجربه و با پشتکار در صنعت بیشتر از افرادی که فقط موفق به کسب مدارک بالا شده اند، نیاز دارد.
چه بسیار صنعتگرانی که در ابتدا وارد صنعت شده و به صورت عملی حرفه ای را آموزش دیده اند و یا در حین کار به تحصیل هم ادامه داده اند و سپس به افراد موفق و متخصصانی با تجربه تبدیل شده اند. مطمئنا تحصیل در دانشگاه و یادگیری علم در زمینه مورد نظر لازم و ضروری هست ولی صرفا آموزش تئوری به معنای موفقیت فرد نیست بلکه در کنار آن حتما کسب تجربه عملی در کنار متخصصان هم یکی از عوامل مهم می باشد. لطفا با ما باشید در این برنامه و به دیگران نیز معرفی نمایید

مقالات و مطالب مرتبط:

شمستا و معرفی واژه های مهندس و مهندسی

آگهی های استخدام مراکز صنعتی در بانک اطلاعات صنعت شمستا

شمستا و بیان صنعت و نقش آن در پیشرفت جامعه

اطلاعات مراکز صنعتی در شمستا(بخش3)

سلسله برنامه های لایو اینستاگرام درباره انتخاب رششته های مهندسی به مدت 15 شب