چگونه "نمایشگاه مجازی صنعتگران" منجر به افزایش فروش میشود؟

از حضور در نمایشگاه مجازی صنعتگران و خدمات صنعتی تا افزایش فروش

از زمان های قدیم تا کنون شرکت در نمایشگاه ها و نمایش هرچه بیشتر و بهتر محصولات و خدمات قابل فروش پای ثابت تکنیک های مختلف تبلیغات و بازاریابی فروشندگان، تولیدکنندگان و شرکتها بوده و هست.

آنچه قابل چشم پوشی در این امر نیست اینست که هرکدام از حاضران در نمایشگاه که بتوانند به هر شکلی( اعم از ساخت غرفه و دکور زیبا و جذاب، تزئینات خاص، نورپردازی، ارائه بسته های هدیه و....) توجه مخاطب را به خود جلب کنند، نتیجه بیشتر و بهتری از دیگر رقبای خود خواهند گرفت.

مزایای نمایشگاه مجازی

  • * همگام و همسو شدن با پیشرفت علم و تکنولوژی
  • * حذف هزینه های جاری حضور در نمایشگاه ها
  • * افزایش زمان بازدید ازغرفه از چند روز به یک سال
  • * افزایش میزان بازدید و تسریع در فرایند برقراری ارتباط بین صنعتگران، متخصصان و مراکز صنعتی
  • * امکان بارگذاری، ویرایش و به روز رسانی اطلاعات در هر ساعت از شبانه روز
  • * محدود نبودن زمان مراجعه برای بازدیدکنندگان
  • * و..........

آیا نمایشگاه مجازی هم بازخوردی چون نمایشگاه حضوری دارد؟

بی شک جواب این سوال کاملا مرتبط با اصل یادآوری شده در متن بالاست و آن این است که شما به عنوان صاحب غرفه نمایشگاه چه اقداماتی برای کسب جلب توجه بیشتر کاربر انجام داده اید؟ در حال حاضر نمونه های زیادی از نمایشگاه های عضو سامانه صنعتی شمستا را داریم که ترافیک بسیار خوب و سفارشات عالی از طریق مراجعان و کاربران سامانه جامع صنعتی شمستا داشته اند.

با هم مواردی را بیان خواهیم کرد که میتواند این نقش را برای شما بازی کرده و شما را به هدف نزدیک کند.

  • * قرار دادن محتوای کامل و جذاب در صفحه سایت
  • * بارگذاری عکس های با کیفیت و حرفه ای از محصولات و خدمات خود
  • * تکمیل توضیحات تکمیلی مورد نیاز برای هر بخش از سایت
  • * بروزرسانی مرتب مطالب، عکس ها و محتوا های موجود در صفحه سایت
  • * رفع نیاز کاربر و پاسخ به سوالات احتمالی مشتری هدف در قالب مطالب و عکس های ارائه شده
  • * قرار دادن اطلاعات و رزومه کامل کارفرما در بخش متخصصان سامانه

چه کسانی از نمایشگاه مجازی سامانه شمستا بازدید میکنند؟

بازدید کنندگان سامانه جامع  صنعتی شمستا را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:

  • 1- کاربرانی که با سامانه شمستا و خدمات آن آشنا هستند و جهت برطرف کردن نیازهای خود از آن استفاده نموده و مستقیما به جستجوی موارد مورد نیاز خود پرداخته و به صفحه هدف هدایت می شوند.
  • 2- دسته دوم کاربرانی هستند که نیاز خود را در اینترنت جستجو کرده و با توجه به سئو خوب سایت، وارد سامانه صنعتی شمستا شده و به صفحه اختصاصی کاربر عضو نمایشگاه صنعتگران که زمینه کاری مرتبط با نیاز کاربر را دارد، هدایت می شود.

که این یکی از ویژگیهای بسیار خوب این پلتفرم صنعتی در تبلیغ، معرفی و افزایش بازدید صفحه سایت آن کاربر خواهد بود.

 در هر دو صورت ذکر شده در بالا فرد کاربر(بازدید کننده از نمایشگاه) که وارد فضای نمایشگاه می شود، همچون نمایشگاه های فیزیکی با فضایی جهت آشنایی با سابقه کار، توانایی ها، خدمات و محصولات شرکت روبرو می شود که متناسب با  اقداماتی که صاحب غرفه (در اینجا صاحب صفحه سایت یا شرکت و کارگاه) انجام داده است، می تواند جذب این بخش شده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کند و درصورت جذب و توجیه کاربر(مشتری) منجر به طی مراحل مذاکره و عقد قرارداد خواهد شد.

 در اینجا لازم است به این نکته توجه شود، که پلتفرم صنعتی شمستا مانند مجریان برگزار کننده نمایشگاه های فیزیکی یک فضای غرفه سازی شده که همان فضایی مجازی (صفحه اختصاصی سایت ) هست را در اختیار شرکت قرار داده اند و اکنون زمان آن است که مانند غرفه داران در نمایشگاه های حضوری به تزیین و دکورسازی غرفه در جهت زیبا سازی و ارائه بهتر محصولات و خدمات خود ( محتوای مناسب و در بردارنده اطلاعات مورد نیاز کاربر، تصاویر مرتبط و کلمات کلیدی مورد نظر ) در آن بپردازند.

چکار کنیم بیشتر دیده بشیم؟

رعایت یک سری از می تواند به کاربر در تصمیم گیری برای ارجاع کار و از طرفی به موتورهای جستجو در گوگل برای یافتن متخصص مورد نظر و شرکت صنعتی او کمک نماید. لذا به منظور بهره گیری بیشتر و بهتر از فضای نمایشگاه مجازی لازم است به نکات زیر توجه شود:

  • * تصاویر حتما با کیفیت و واضح باشند و بهتر است با اسم انگلیسی آن قطعه یا تصویر سیو و بارگزاری شوند.
  • * تصاویر در اسلاید شود (3 تصویر) و ( 12 تصویر) در بخش خدمات و محصولات حتما قرار داده شود. تعداد کمتر تصاویر می تواند نظم طراحی شده در بخشها را کاهش داده و امکان اثرگذاری منفی بر تصمیم گیری کاربر نیز داشته باشد.
  •  * تمامی تصاویر حتما یک زیرنویس مرتبط و توضیحات متنی مناسب داشته باشد.
  • * بهتر است تصاویر اسلاید شو، تصاویری از نمای بزرگی کارگاه یا کارخانه و تعدد دستگاه های موجود شما باشد و سایر تصاویر تخصصی بوده و بر روی محصولات و خدمات متمرکز شود.

راهنمای محتوای بخش درباره ما

این بخش می تواند بیوگرافی و رزومه کاری شرکت باشد. پیشنهاد می شود تا می توانید این بخش را کامل ترکرده و اطلاعات کافی در خصوص شرکت و سوابق کاری خود، تعداد نیروها و شرح خدماتی که انجام می دهید قرار دهید تا کاربر بتواند با اطلاعات بیشتر و راحت تر در مورد ارجاع کار به کارگاه شما تصمیم بگیرد.

در خصوص این بخش رعایت نکات زیر توصیه می شود:

  1. ** حداقل 500 کلمه توضیح در مورد شرکت خود بنویسید (این بخش هیچ محدودیتی روی تعداد کلمات ندارد و توصیه می شود تا آنجا که ممکن است با بیان اطلاعات مفید به کاربر او را در ارجاع کار به خودتان ترغیب نمایید)
  2. ** اطلاعات درباره ما می تواند شامل موارد ذکر شده در زیر باشد:
  • ** نحوه و دلایل تاسیس آن و سال تاسیس
  • ** اعضا تشکیل دهنده شرکت
  • ** زمینه های فعالیت شرکت
  • ** بیان محصولات و خدمات بطور کلی
  • ** دستاوردها، جوایزها و برتریهایی که در صنعت داشته و دارد
  • ** مزیتهای رقابتی نسبت به سایر محصولات و خدمات شرکتهای مشابه

 

راهنمای محتوای بخش خدمات

در این بخش شرکت می تواند شش خدمتی که در صنعت انجام می دهد را بطور کامل توضیح دهد. هر چه توضیحات در این بخش کاملتر باشد کاربر می تواند بهتر در مورد خدمات شما و ارتباط آن با نیازش تصمیم بگیرد، از طرفی توضیحات مرتبط و مناسب می تواند به گوگل نیز کمک کند تا در هنگام جستجوی کلمات مرتبت کاربران را به این صفحه هدایت نماید.

در خصوص این بخش رعایت نکات زیر توصیه می شود:

  • ** عنوان هر خدمت به درستی بیان گردد.
  • ** توضیحات هر خدمت حدودا 500 کلمه باشد.
  • ** در متن از کلمات کلیدی استفاده شود.

 

راهنمای محتوای بخش کلمات کلیدی

کلمات کلیدی بخش بسیار مهمی هستند که به کاربران کمک می کند تا بهتر بتوانند درپی جستجوی خود به نتیجه موردنظر برسند و مناسب ترین گزینه را پیدا و انتخاب کنند. گوگل کاربر ها را با توجه به کلمه ای که سرچ کرده اند و در لیست کلمات کلیدی شما وجود دارد به سمت صفحه شما هدایت مینماید.

 در خصوص این بخش رعایت نکات زیر توصیه می شود:

** کلمات کلیدی حتما با زدن اینتر بعد از هر کلمه از هم جدا شوند.

** کلمات بهتر است هم عمومی (محدوده گستره کلی آن رشته یا صنعت یا خدمات صنعتی را داشته باشد) و هم تخصصی و خاص باشد یعنی آن فعالیت خاص را شامل شود مثلا تراشکاری که قطعات خاص مربوط به صنعت نساجی را می سازد هم کلمه عمومی "تراشکاری" را در لیست کلمات کلیدی خود قرار دهد و هم کلمه(نام) خاص آن قطعه را.

** محدودیتی درتعداد کلمات کلیدی در سامانه شمستا لحاظ نشده لذا بهتر است تمام کلمات مرتبط با کار و تخصص شرکت قرار داده شود.

راهنمای محتوای بخش اطلاعات تماس

** قرار دادن اطلاعات کامل مربوط به راه های ارتباطی شرکت، از قبیل تلفن های کارگاه، موبایل مسئول فنی، موبایل صنعتگران، فکس، ایمیل و نیز آدرس شبکه های اجتماعی کارگاه، شرکت یا کارخانه عضو نمایشگاه امکان پذیر است.

** قرار گرفتن آدرس وب سایت مستقل شرکت می تواند کمک بسیار زیادی به سئو آن سایت نیز داشته باشد و علاوه بر افزایش بازدید موجب ارجاع مشتریان از سامانه شمستا به سایت شرکت گردد.

** امکان قرار دادن لینک آپارات و یوتوب شرکت یکی از مزیت های بسیار عالی و کاربردی سامانه شمستا می باشد.

 

راهنمای محتوای بخش موقعیت مکانی

یکی از بخشهای بسیار مفید و کاربردی برای کاربران و نیز صنعتگران بخش موقعیت مکانی است، صنعتگر عضو نمایشگاه مجازی شمستا که در مناطق صنعتی و نیز شرکهای صنعتی فعالیت دارد، به راحتی با قرار دادن لوکیشن محل خود در گوگل مپ صفحه خود کاربران را بدون معطلی و سردرگمی به سمت خود راهنمایی مینماید.

راهنمای محتوای بخش تماس با ما

بخش تماس با ما به ایمیل شرکت و کارگاه متصل شده و می تواند علاوه بر تقاضای کاربر، انتقادات-پیشنهادات- سوالات و حتی نظرات کاربر  را بصورت مستقیم به صاحبان شرکت ارسال نماید و نقشی سازنده در برقراری ارتباط بین صنعتگران و کاربران ایفا نماید.

 

راهنمای محتوای بخش نظرات کاربران

یکی دیگر از مزیتهای منحصر بفرد سامانه جامع صنعتی شمستا،  بخش نظرات کاربران می باشد. در این بخش کاربران می توانند با توجه به نظرات سایر کاربران در مورد معیارهای مهم در خصوص ارجاع کار به یک مرکز صنعتی تصمیم گیری کنند لذا به صاحبان شرکتها توصیه می شوند که از کاربرانی که سابقه کار با ایشان را دارند، بخواهند تا در این قسمت به ثبت نظرات خود پرداخته و به این ترتیب تجربه خود در کار با شرکت یا کارگاه را به اشتراک بگذارند که این امر در افزایش اعتماد مشتری و نیز ارجاع کار بسیار موثر واقع خواهد شد.

سخن پایانی

در انتها ضمن تشکر از شما متخصص عزیز که برای مطالعه مطلب تهیه شده زمان گذاشته اید و با درک درست و صحیح از پیشرفت علمی و صنعتی کشور، استفاده از نمایشگاه های مجازی را برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر خود به صنعتگران و مراکز صنعتی انتخاب نموده اید خواهشمند است در صورت هرگونه سوال با شماره 09106105867 تماس حاصل فرمایید.

شرکت صنایع فلات گستر آپادانا یک نمونه از شرکتهای عضو نمایشگاه مجازی صنعتگران می باشد که میتوانید صفحه آن را مشاهده نمایید.