تبریک سال 1401بنیانگذار سامانه جامع صنعتی شمستا

پیام تبریک سال 1401بنیانگذار سامانه جامع صنعتی شمستا

اکنون که در روزهای پایان سال هستیم باید به بررسی و تحلیل آنچه در این سال انجام داده ایم بپردازیم و برای سال جدید سعی کنیم به درستی و بر اساس نتیجه بررسیهای انجام شده برنامه ریزی کنیم. ما در مجموعه سامانه جامع صنعتی شمستا در سال جاری که آخرین روزهای آن را سپری می کنیم و به عبارتی دومین سال شروع بکار این سامانه نیز بوده است تلاش کردیم تا نقاط ضعف سامانه را با توجه به نظرات کاربران که متخصصان و صنعتگران عزیز کشورمان می باشند، شناسایی و جهت رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهیم. در این سال نمایشگاه مجازی قطعات ساخت داخل به نمایشگاههای مجازی صنعت اضافه شد و تعداد نمایشگاههای مجازی این سامانه به چهار نمایشگاه رسید. دیگر تغییر کلی این سامانه، طرح جدید این سامانه به عنوان بانک اطلاعات صنعت ایران می باشد. طرح جدید سایت با ظاهری بسیار زیبا دارای دو بخش می باشد صفحه ورود به سایت که ظاهری شبیه به یک استارتاپ را دارد که کاربر در بدو ورود با این پلتفرم و بخشهای آن آشنا می شود و بعد از عضویت در سایت، صفحه زیرین که صفحه مخصوص کاربران آشنا با سایت می باشد که محیطی بسیار مرتب با کاربری سریع را در اختیار متخصص قرار می دهد تا هر چه زودتر و سریعتر بتواند از بخش مورد نظر خود در سایت استفاده کند. که این امر باعث رضایت بسیار کاربران سایت گردیده است.

نکته دیگر در خصوص سایت می توان به سئو بسیار خوب سایت اشاره کرد، نمایش بسیاری از شرکتها و کارگاههای صنعتی در جستجوهای گوگل، در صفحات اول و حتی جلوتر از سایر سایتها و حتی سایت خودشان، نکته حائز اهمیت دیگری است که در این سال موجب رغبت بسیاری از مراکز صنعتی به شرکت در نمایشگاههای این سامانه شده است. بطوریکه شماره تماس و آدرس بسیاری از کارگاهها، شرکتها و حتی اصناف صنعتی شهرهای مختلف کشور، اکنون از طریق سامانه جامع صنعتی شمستا در اختیار جستجو کنندگان در گوگل قرار می گیرد.

سامانه جامع صنعتی شمستا به منظور تسهیل در ارائه خدمات صنعتی به کل کشور اولیه شعبه خود در تهران را در سال 1400 تاسیس نمود و تلاش کرد تا با شرکت در نمایشگاههای مختلف صنعتی از جمله نمایشگاه بین المللی تهران، اصفهان و یزد و نیز در مناسبتهای گوناگون، خود را به جامعه هدف یعنی صنعتگران کشور به ویژه در زمینه ساخت قطعات، ماشین آلات و دستگاههای صنعتی از جمله خدمات فلزتراش به ویژه تراشکاری، ریخته گری، قالبسازی (قالب سازی)، فنرسازی و ... معرفی نماید. که خوشبختانه در این زمینه موفقیتهای گوناگون حاصل شده است.

امسال، در کنار خدمات گسترده قبل، این سامانه به عنوان بانک اطلاعات صنعت ایران و ارائه دهنده اطلاعات مراکز صنعتی به کاربران، خدمات دیگری نیز به جامعه صنعتی کشور، ارائه کردند که می توان به تهیه و بروزرسانی وندورلیست شرکتهای بزرگ و مراکز صنعتی در خصوص ارزیابی شرکتها و نیز معرفی مراکز صنعتی ارائه دهنده خدمات صنعتی و صنعتگران متخصص اشاره کرد.

 عارضه یابی و توسعه فناوری خدمت دیگر سامانه جامع صنعتی شمستا در سال جاری بوده است بطوریکه در موارد بسیاری کارشناسان با تجربه سامانه جامع صنعتی شمستا به درخواست صاحبان صنایع پاسخ داده  و در جهت عارضه یابی مشکلات فرآیند تولید و خدمات صنعتی آنها پرداختند که می توان به نمونه هایی از کارخانه های ذوب فولاد و نیز کارخانه های صنعتی بزرگ دیگر اشاره کرد.

 در این موارد کارشناسان ضمن حضور در محل کارخانه، ارزیابی و شناسایی مشکلات، پروپوزال آن را تهیه و جهت اطلاع متخصصان و سازندگان در سامانه و رسانه های مجازی مرتبط با سامانه اعلام  نمود تا مراکز و متخصصان صاحب نظر و با تجربه بتوانند جهت حل این مشکلات اقدام کنند.

به دنبال این فعالیت ان شاالله در فروردین ماه سال 1401 اولین رویداد مجازی (آنلاین) معرفی نیازهای فناورانه صنایع کشور را خواهیم داشت تا نیازهای شناسایی شده در این سال در اختیار متخصصان قرار گرفته و ان شا الله با قدرت سالی همراه با دستاوردهای بزرگ صنعتی را رقم بزنیم.

در انتها ضمن آرزوی سلامتی و شادی و موفقیت برای همه شما صنعتگران و متخصصان و خانواده های محترمتان سالی سرشاراز بهترین ها را برایتان آرزومندیم و پیشاپیش این بهار خجسته را تبریک و تهنیت میگوییم.

 امیدواریم در سال جدید با همکاری شما متخصصان و صنعتگران و صاحبان صنایع بتوانیم خدمات بسیار بیشتر و گسترده تری را به صنعت کشور ارائه نموده و مرزهای خدمات صنعتی کشور را از داخل به خارج کشور گسترش دهیم.

با احترام دکتر حسنعلی مسلمان یزدی