برگزاری اولین رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه صنایع 1401

اولین رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه

با توجه به نیاز کشور به ساخت دستگاهها و قطعات مورد نیاز صنعت و از طرفی تحریمهای شدیدی که کشور درگیر آن می باشد لازم است تا صنایع مشکلات و نیازهای خود را در داخل کشور تامین و تولید قطعات و دستگاهها را به واسطه متخصصان و مراکز صنعتی داخل کشور برطرف سازند لذا در این راستا بخشهای مختلفی در دولت و حتی  مراکز نیمه دولتی از جمله شرکت شهرکهای صنعتی، فن بازار ایران یا ستاد نانو، به دنبال تسهیلگری در جهت رفع نیازهای صنعتی اقدام نموده اند. سامانه جامع صنعتی شمستا، به عنوان بانک اطلاعات صنعت ایران در نظر دارد اولین رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه صنایع را به صورت آنلاین (مجازی) در سال 1401 در فروردین ماه برگزار نماید.

 

رویداد ملی نیازهای فناورانه صنایع در بخش قطعه سازی ، ماشین آلات و مواد به صورت حضوری نیز در اسفند 1402 برگزار گردید جهت اطلاع از فعالیت های انجام شده بر روی مشاهده گزارش رویداد ملی نیازهای فناورانه ساخت قطعه کلیک نمایید.

 

نیازهای فناورانه ی شناسایی شده از کل کشور جهت این رویداد از صنایع کاشی و سرامیک، برق و الکترونیک، فلزتراش، فولاد و ریخته گری می باشد.

کارشناسان سامانه جامع صنعتی شمستا بعد از اعلام درخواست از سوی صاحبان صنایع جهت عارضه یابی صنعتی و نیز در برخی کارخانجات جهت بررسی زمینه های توسعه فناروی به کارخانجات صنعتی متقاضی مراجعه کرده و بعد از بازدید از مراحل اجرای کارخانه، استماع نظرات کارشناسان و بررسی میزان تولید و....  مشکلات موجود در صنایع متقاضی را استخراج کرده و در قالب پروپوزال اولیه تهیه نموده است.

 اطلاعات این نیازها در سامانه جامع صنعتی شمستا در بخش نمایشگاه مجازی بومی سازی قطعات و نیز در بخش طرحهای تحقیقاتی قرار گرفته اند. اما از آنجا که لازم است ارزیابی اولیه ای از افراد  متخصص یا کارگاهها و شرکتهای متقاضی رفع این نیازهای فناوارنه (طراحی و تولید قطعات و یا دستگاه های مورد نیاز) صورت گیرد، تصمیم به برگزاری همایشی با این عنوان گرفت تا طرفین را به پای میز صحبت کشانده و شرایط صحبت های اولیه و شناخت طرفین را فراهم آورد.

برای حضور در این فراخوان متخصصان یا شرکتهای متقاضی باید اقدامات زیر را نجام دهند:

  1.  ابتدا درخواست خود را ثبت نموده (لینک ثبت نام) یا به شماره 09106105867 در واتس آپ پیام داده و درخواست خود را اعلام نمایند. لازم است فرد متقاضی حتما در بخش متخصصان سایت عضو باشد تا رزومه ایشان در سایت جهت ارزیابی اولیه توسط شرکت طرف قرارداد امکان پذیر باشد.
  2. بعد از تایید اولیه کارفرما، به منظور افزایش بهره وری و طرح کلی سوالات از سوی متخصص یا سازنده دستگاه، جلسه ای توجیهی بین ایشان و کارشناسان سامانه جامع صنعتی شمستا صورت خواهد گرفت تا در این جلسه آنلاین از سوی کارشناسان شمستا مشکل کلی با جزییات فرآیند اجرا همراه با اطلاعات و آمار لازم داده شود و پاسخگویی به سوالات اولیه صورت گیرد.
  3. در انتها جلسه نیازهای فناورانه بین کارشناسان شرکت متقاضی، کارشناسان صنعتی سامانه شمستا و نیز متخصصان و صنعتگران برگذار خواهد شد که پوستر اطلاعیه آن ارائه شده است

4- بعد از بررسیهای صورت گرفته سامانه صنعتی شمستا این پل ارتباطی را در قالب یک قرارداد فنی ساخت بین دو طرف تدوین کرده و مراحل مطالعات و طراحی و اجرا را نظارت و راهبری خواهد کرد.

طرحهای مطرح شده عبارتند از:

ربات پاشش رنگ

دستگاه سرسیم زن اتوماتیک

سنگ چمفر در صنعت کاشی و سرامیک

دستگاه کویل بعد از اکسترود شمش برنج

طراحی فرایند استفاده مجدد از پساب صنعتی

با ما همراه باشید در واتساپ و اینستاگرام سامانه شمستا
09106105867

مقاله های مرتبط

عارضه یابی کارخانه ها و نقش آن در صنعت