مزایای نمایشگاه های مجازی شمستا

چرا نمایشگاه های مجازی شمستا بهترین جایگزین نمایشگاهی تلقی می شوند؟

سامانه جامع صنعتی شمستا (شتابدهنده مجازی ساخت تحقیق و آموزش ) بعنوان بانک اطلاعات صنعت و اطلاعات مراکز صنعتی کشور با داشتن چهار نمایشگاه مجازی در صنعت به عنوان تنها پلتفرم صنعتی می باشد که ارائه دهنده نمایشگاه های مجازی بومی سازی قطعات، نمایشگاه مجازی صنعتگران و خدمات صنعتی، نمایشگاه مجازی قطعات ساخت داخل و نمایشگاه مجازی ابنیه، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی می باشد. اینکه چرا نمایشگاه ها در این سامانه مجازی بوده و تاکید طراحان و مجریان این سامانه روی این موضوع می باشد را در چند مورد می توان بیان داشت.

1-کاهش هزینه

از اصلی ترین دلایل برپایی نمایشگاه های مجازی می توان به ابعاد اقتصادی و مالی آن اشاره کرد. اکنون برای نمایشگاه ها هزینه های بسیار زیاد از قبیل اجاره محل (بسته به متراژ فضا)، ساخت دکور، جابجایی و انتقال نمونه کارها برای نمایش، تزئین محل، هزینه ی رفت و آمد و اقامت نیرو در نمایشگاه هایی که در شهر های دیگر برگزار می شود و هزینه های پذیرایی و غیره را می توان نام برد و با یک حساب سرانگشتی مشاهده می کنیم که برپایی نمایشگاه هزینه ها ی بسیار بالایی را در برمی گیرد که گاها به میلیارد هم خواهد رسید، در حالی که نمایشگاه های مجازی با هزینه بسیار پایین در مقایسه با نمایشگاه ها ی واقعی برگزار می گردنند و این در حالیست که مزایای قابل توجه دیگری نیز در بردارند.

2- افزایش مدت نمایش

از دیگر مشکلات برگزاری نمایشگاه ها در صنعت این است که محدود به چند روز خاص می شود و فرد بازدید کننده و حتی غرفه دار مجبور است که تمام تلاش خود را انجام دهد تا فقط در زمان تعیین شده به نمایشگاه برسد و حتی در این چند روز که معمولا به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد به ارائه محصولات و خدمات خود و یا حضور و بازدید از نمایشگاه بپردازد در حالی که نمایشگاه های مجازی این محدودیت را به فرصتی طلایی و در بازه زمانی بلند مدت 6 ماه تا یک ساله تبدیل کرده اند.

3- حذف بعد مکان و مشکلات سفر

در نمایشگاه های حضوری، بسیاری از بازدیدکنندگان و حتی مجریان مجبور هستند که از محل کار و زندگی خود جدا شده و با صرف هزینه های گزاف سفر و تحمل مسایلی از قبیل دوری از خانواده و وقفه در روال عادی کار و... به شهر یا حتی کشوری دیگر بروند تا در نمایشگاه شرکت و یا از آن بازدید کنند و این یکی از مشکلات بسیار بزرگ در برگزاری چنین نمایشگاه هایی است که باعث می شود بسیاری از متخصصان نتوانند به بازدید از نمایشگاه مورد نظر خود بروند و بسیاری از صنعتگران و مراکز صنعتی نتوانند در نمایشگاه صنعت شرکت و به ارائه محصولات و خدمات خود بپردازند .

4-کاهش تبلیغات و هزینه های آن

یکی از مهمترین مسائل برای صنعتگران و مراکز صنعتی، انجام تبلیغات جهت معرفی خود، محصولات، خدمات و مزیت هایشان و هزینه های آن است که البته قابل چشم پوشی و اغماض نبوده و لازمه ی پیشرفت در کار می باشد. در نمایشگاه مجازی دیگر نیازی به صرف هزینه های بالای تبلیغات بصورت چاپ کاتالوگ و بروشور نیست چرا که همه این موارد بصورت فایلها و تصاویر الکترونیکی در نمایشگاه مجازی بارگزاری شده و قابلیت مشاهده و استفاده توسط کاربر را دارد.

5- امکان جستجوی بسیار خوب

از دیگر مشکلات برپایی و بازدید از نمایشگاه ها، یافتن مراکز صنعتی و متخصصان مرتبط با فعالیت صنعتی مدنظر بازدیدکننده است که در سالن  نمایشگاه ها علی رغم وجود نقشه ها و افراد راهنما و تابلو و.... امکان یافتن مرکز مورد نظر کم و گاهی سخت و زمان بر و خسته کننده است اما در سامانه جامع صنعتی شمستا در تمام بخشهای نمایشگاهی و سایر بخش های مرتبط، گزینه های جستجو برای فیلتر کردن و در نظر گرفتن معیار ها وجود دارد که این گزینه کار بازدید کنندگان و کاربران را بسیار راحت کرده است.

این تنها بخشی از مزیت ها ی نمایشگاه های مجازی در مقایسه با نمایشگاه های واقعی است که در این مقاله آوردیم.

از دیگر ویژگی های سامانه در مقالات بعدی صحبت خواهیم کرد.

مقالات مرتبط:

حضور شمستا در نمایشگاه صنعت و معدن یزد به عنوان برگزار کننده بخش جلسات تخصصی صنعتی و همایش‌های نمایشگاه

نمایشگاه مجازی قطعات ساخت داخل 

آشنایی با نمایشگاه مجازی بومی سازی قطعات

آشنایی با نمایشگاه مجازی صنعتگران و خدمات صنعتی

آشنایی با نمایشگاه مجازی ماشین آلات و تجهیزات